Sabtu, 9 April 2011

Keadilan Untuk Ahmad Sarbani Mohamed.


Satu blog baru telah diwujudkan untuk mencari keadilan buat Ahmad Sarbani Mohamed dan saudara boleh buat pautan pada http://keadilan4sarbani.blogspot.com. Memang menjadi kewajiban kepada  kita untuk membersihkan nama beliau yang mana pihak polis mengatakan ia adalah kes 'Mati Mengejut'. Atau bahasa yang betulnya ialah 'Bunuh Diri' yang mana jika kita mengakali akal kita, benarkah beliau membunuh diri.

Jika kita mendengar perwatakan beliau yang diceritakan oleh rakan-rakan rapatnya, mustahil beliau sanggup membunuh diri. Seorang yang ada pegangan agama dengan menjadi iman dikala berjemaah dan sentiasa menunaikan kewajiban sebagai seorang Islam dan beliau juga menjauhkan diri dari rasuah. 

Oleh itu sebagai umat Islam, kita wajib membela beliau yang dikatakan 'Mati Mengejut' dengan membersihkan keaiban yang dilontarkan kepada beliau kerana sudah menjadi 'Fardhul Kifayah' buat kita sebagai umat Islam. Apakah logik diakal seorang yang hanya mengira bulan sahaja untuk bersara, tiba-tiba membunuh diri apatah lagi beliau adalah seorang yang beragama.

Oleh itu berilah sokongan anda untuk keadilan buat Al-Marhum Ahmad Sarbani Mohamed dengan mendesak satu siasatan rapi dilakukan agar nama beliau tidak diaibkan buat selama-lamanya. Jika anda ada maklumat tentang Ahmad Sarbani, kongsilah bersama-sama kita. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan